5 Въпроса с Petpanda: Гергана от Shevitza

Тази рубрика я започнах с идеята да ви срещам с хора, на които се възхищавам. Които са постигнали нещо значимо, гонят своята мечта всеки ден и, поне за мен, са вдъхновение. До сега ви срещнах с Емил Конрад и Ники Божилов, а днес отделям внимание на една дама, която среща миналото с настоящето и бъдещото.

Gergana picГергана – дизайнер, рекламист и визионер, дама, която стои зад един от най-българските модерни брандове Shevitza.  Тя преплита класика и традиция с модерни тенденции и технологии. Нейните шалове са малки късчета история, които живеят нов живот, а чернобялата колекция Humans просто ми изпълва чернобялата душа.  За нея са писали много медии, от Капитал, през  Ева и Webcafe, споделям защото е наистина впечатляващо. A лично аз я видях на OLX ателие, на което тя беше сред печелившите и когато започнах тази рубрика много исках Гергана да е сред хората, които да отговорят на моите 5 въпроса. Много съм щастлива, че тя прие моята покана да сподели малко от нейния свят с мен и вас. Ето и нейните отговори…

1. Kак започна да правиш товакоето правиш?

В началото нещата започнаха спонтанно. Работата беше “Я, какви яки мотиви, дали няма да станат хубави десени от тях”. Та пробвах. Взе че се получи. И как няма да се получи? Бабите ни са гении и колективният им талант е неизчерпаем. Ако приказките са литературното ни народно наследство и хор’ата са музикалното, то шевиците са графичното. Това са си графики правени с конец и игла.
После събрах книги, посетих няколко етнографски музей, започнах да правя нещата по-систематизирано. Така че нещата вече не се случват спонтанно, но се случват със същия ентусиазъм.
SHEVITZA 1 
2. Kакво те вдъхновява?
 
Вдъхновява ме не идеята да започвам нещо ново, а да продължа нещо старо. Аз съм графичен дизанер и често съм си мислела колко щеше да е хубаво да остана в страна, която има дълги и непрекъснати традиции в дизайна, като Холандия, Германия или Чехия (където получих дипломата си).
После открих шевиците за себе си и осъзнах, че аз вече съм в страна с традиции в дизайна. Да, шевиците са натоварени с много символизъм, много местен патриотизъм, че често и с изкривен фетишизъм. Но те са създадени най-вече, за да красят дрехата и да бъдат носени всеки ден. А дизайнът е точно това – нещо да изглежда добре и да има всекидневно приложение. За това мястото им не е в музея или в прашните книги в Народната библиотека. Мястото им е по дрехите ни, когато се разхождаме на улицата.
3. Kакво искаш?
 
Искам нещата да се задържат такива, каквито са в момента възможно най-дълго. Или по-скоро да се развиват така, както се развиват в момента възможно най-дълго.
 shevitza human
4. Kакво е успех за теб? 

Миналият декември с мен се свърза пра-племенник на автора на една от книгите ми за шевици. Каза ми, че ще се разтърси из тавана на баба си и ще наснима разни мотиви, които все още пазят. После пък едно момиче сканира и прати цяло списание за шевици от 1932 г., което е намерило в скрина на баба си. Това беше моментът, в който почувствах, че Шевица е успешен проект.

5. Kакво е найстрахотното нещо което ти се е случвало? 

Този път отговорът ми няма да е свързан с Шевица. Най-страхотоно, което ми се е случвало са хората около мен – детето ми, семейството и приятелите ми. Искам да стана като тях, когато порасна.

 

Много благодаря на Гергана! Ако сте се вдъхновили и искате да видите повече от Гергана и Shevitza:

Facebook  страницата на Shevitza – цък тук.

Онлайн магазин – цък тук.

blog signature

One comment

  1. Дори не знаех за съществуването на тези красоти! Много се радвам, че ни запозна с тази млада дама и творенията й! Ще очаквам с нетърпение новости от нея!

Leave a Reply

